Books Should Be Free
Loyal Books
Free Public Domain Audiobooks & eBook Downloads

Nanà a Milano   By: (1830-1906)

Book cover

Nanà a Milano is a gripping tale that takes readers on a journey through the busy and glamorous city of Milan. The story follows Nanà, a young woman who navigates the world of fashion and high society with ambition and determination.

Cletto Arrighi's descriptive writing vividly brings the city to life, allowing readers to immerse themselves in the bustling streets and elegant boutiques of Milan. Nanà's character is complex and compelling, and her struggles and triumphs resonate with readers on a personal level.

The novel explores themes of love, betrayal, and ambition, making it a captivating read from start to finish. Arrighi's attention to detail and emotional depth elevate Nanà a Milano beyond a simple story of a young woman in the big city.

Overall, Nanà a Milano is a beautifully written novel that transports readers to the world of high fashion and society intrigue. It is a must-read for anyone who enjoys gripping dramas set in glamorous locations.

First Page:

Claudio Paganelli, Carlo Traverso, Charles Franks and the Distributed Proofreaders team.

This book has been completed in cooperation with the Progetto Manuzio, http://www.liberliber.it

We thank the "Biblioteca Sormani" di Milano that has provided the images.

NANÀ A MILANO

PER

CLETTO ARRIGHI

EDIZIONE PRIMA

MILANO 1880

ENTRATURA

Gli svegliarini critici dei nostri giorni sono tanto scorbellati, che se l'autore d'un libro non ha la precauzione di spiegarsi un poco, su ciò che ha inteso di dire e di fare, va a rischio di sentirsene a dir delle belle.

Per prima questione s'affaccia quella della scuola o del genere. Che ormai le panzane romantiche "fra il didascalico e il rompiscatole" a situazioni in sospeso, a caratteri tirati a pomice, e a personaggi tirati pe' capegli siano andate giù di moda e non piacciano più neppure ai ragazzi non ci sarà forse a negarlo altro barbassoro, fuorchè un professore famoso per un certo suo grido .

Dunque, se voi signori, che state per leggere siete di quelli che nei racconti dei fatti contemporanei amano i babau della sospensione romantica e si compiacciono di non tirare il fiato se non dopo d'essersi bene assicurati che il fratello del figlio, del nipote, della cognata, del protagonista è appunto il padre dello zio, del genero del cugino, dell'eroina, e vogliono che l'intreccio incominci, si complichi e si sciolga col finale trionfo di tutte quante le virtù e col suo bravo castigo di tutte quante le colpe, se voi, dico, avete di queste fisime felice notte... Continue reading book >>




eBook Downloads
ePUB eBook
• iBooks for iPhone and iPad
• Nook
• Sony Reader
Kindle eBook
• Mobi file format for Kindle
Read eBook
• Load eBook in browser
Text File eBook
• Computers
• Windows
• Mac

Review this book



Popular Genres
More Genres
Languages
Paid Books